Celý závod vyhrál, když vedle finále opanoval i všechny své rozjížďky a ke dvěma evropským prvenstvím ve třídě autokrosových speciálů do 1600, které získal v letech 2001 a 2002 přidal nyní další i mezi tzv. plechovými auty.
"Bylo těžké tak dlouho na titul čekat, ale o to větší radost z něj nyní všichni máme," hlásil čtyřiapadesátiletý autokrosař ještě z Itálie, kde svoji skvělou sezonu zakončil ziskem evropského zlata.
Před odjezdem do Itálie jste měl slušný náskok, ale zároveň jste nechtěli nic nechat náhodě, abyste si cestu za titulem nezkomplikovali. Zdá se, že se vám to povedlo dokonale.
Souhlasím. Potřebovali jsme být do osmého místa, ale už po rozjížďkách bylo jasné, že nebude potřeba ani to.
Myslíte tím odstoupení největšího soupeře Maďara Káraie?
Přesně. Nejdřív byl v jedné rozjížďce diskvalifikován kvůli jednomu ze soubojů, pak se mu porouchal motor a už do dalších jízd ani nenastoupil. Navíc nám se stejně dařilo, všechno jsem vyhrál, takže jsem se na nikoho ohlížet ani nemusel.
Václav FejfarČtyřiapadesátiletý autokrosař z Lužan závodí za AMK Nová Paka. Dvojnásobný mistr Evropy (2000 a 2001) ve třídě D3A do 1600 ccm Mistr Evropy (2012) ve třídě Touring Autocross, kde byl loni druhý, v obou případech to je nejlepší umístění českého jezdce v historii této třídy. Jediný jezdec autokrosové historie, který vyhrál závod ME ve všech třech kategoriích. |
Jak jste si užil finále, na jehož startu jste už věděl, že vám titul nemůže uniknout?
Všechno ze mě spadlo, najednou člověk mohl jet bez nervů a jízdu si opravdu užít. Bylo to moc fajn, protože jsem mohl jet i pro své fanoušky, těch skalních do Itálie dorazilo dost.
Na titul mistra Evropy jste čekal jedenáct let, předcházející čtyři sezony jste se ho marně pokoušel získat právě v této třídě, ve které jste si ho vyjel letos. Co bylo podle vás nejdůležitější?
Základ je v přípravě auta, protože co musí vydržet, je až neskutečné. Navíc to musí vydržet celou sezonu, když chcete získat titul, nemůžete prakticky zaváhat. To se nám letos díky celému týmu povedlo. Dojeli jsme všechny závody, i když některé samozřejmě hůř.
Ve své kariéře jste zdolal další metu, jaká bude ta další? Už jste přemýšleli o příští sezoně?
Začneme, až se vrátíme domů, ale je fakt, že kdyby si člověk mohl vybrat a nemusel se ohlížet na peníze, tak bych uvažoval ještě jednou o čtyřlitrových speciálech.