O tak divácky zajímavou zápletku, jež z posledního závodu udělá opravdové finále celého seriálu, Václav Fejfar určitě nestál. Přesto se tak stalo.
Zkušený jezdec z Lužan u Jičína, jenž od začátku sezony ve třídě Touring Autocross tzv. plechových vozů směřuje k titulu mistra Evropy, totiž půjde do posledního závodu seriálu, který se o víkendu jede ve Francii, jen se čtyřbodovým náskokem před obhájcem prvenství Otakarem Výborným. Přitom před startem závodu v italské Maggioře, který se jel uplynulý víkend, byl Fejfarův náskok větší o deset bodů a v jeho průběhu dokonce ještě o další čtyři.
Jenomže po úspěšné kvalifikaci, z níž Fejfar vytěžil maximální počet deseti bodů, zatímco Výborný jen šest, přišlo nešťastné semifinále. To jezdec z Lužan z prvního místa nedokončil, a tudíž se do finále, kde se rozdávaly další body, ani nekvalifikoval. „Byla to jednoznačně moje jezdecká chyba, jsem z toho hodně rozladěný,“ neskrýval ještě v úterý své zklamání z nedělního nezdaru několikanásobný evropský šampion.
Fejfar v ME v autokrosu
|
Co se stalo? Fejfar do semifinále sice neodstartoval úplně nejlépe, ale záhy se dostal do čela závodu. Jenomže pak si vybral slabší jezdeckou chvilku, to když pravým kolem najel na val u okraje tratě. Důsledky byly fatální. „Praskl mi brzdový kotouč, zasekl se do ráfku a dál se nedalo jet,“ popsal jezdec.
Z dobré šance na vylepšení výchozí pozice před posledním závodem se stal problém. Naštěstí pro Fejfara možná menší, než původně čekal. K deseti bodům z kvalifikace mu totiž přibylo dalších osm, protože v závodech bodují i vyřazení semifinalisté. Navíc ve finálové jízdě mu pomohl Ital Negri, kterému shodou okolností Fejfar připravil vůz pro závod, a to tím, že ho vyhrál a druhému Výbornému sebral tři body. Konečná ztráta z tohoto závodu na Výborného tak nakonec činila „jen“ 10 bodů, což mu uchovalo první příčku.
„I tak ale byla nálada na cestě domů mizerná. Mechanici byli oprávněně naštvaní, v autobuse bylo ticho. Ale to jsou emoce, to k tomu patří,“ neskrýval Fejfar.
Ve čtvrtek se tak Fejfar do Francie vydá s vědomím, že boj o titul je více než otevřený. Zvlášť když nový bodový systém dává body nejen za finále, ale i za kvalifikaci.„Díky němu to je opravdu hodně zamotané,“ připouští východočeský autokrosař, ale dodává, že vzhledem k výchozí pozici nebude moc místa na taktizování. „Nebude zbývat nic jiného než jet a dojíždět kolem Výborného a zároveň neudělat žádnou chybu,“ zdůrazňuje.