Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moje chyba. A v autobuse bylo ticho, říká autokrosař Fejfar

NA TRATI. Autokrosař Václav Fejfar s vozem Škoda Fabia v plném tempu na trati závodu mistrovství Evropy. | foto: Josef Hlaváček

14 2016
Autokrosař Václav Fejfar, lídr třídy Touring Autocross, si do posledního podniku letošního mistrovství Evropy v autokrosu poveze náskok před v pořadí druhým Otakarem Výborným jen čtyřbodový.

O tak divácky zajímavou zápletku, jež z posledního závodu udělá opravdové finále celého seriálu, Václav Fejfar určitě nestál. Přesto se tak stalo.

Zkušený jezdec z Lužan u Jičína, jenž od začátku sezony ve třídě Touring Autocross tzv. plechových vozů směřuje k titulu mistra Evropy, totiž půjde do posledního závodu seriálu, který se o víkendu jede ve Francii, jen se čtyřbodovým náskokem před obhájcem prvenství Otakarem Výborným. Přitom před startem závodu v italské Maggioře, který se jel uplynulý víkend, byl Fejfarův náskok větší o deset bodů a v jeho průběhu dokonce ještě o další čtyři.

Jenomže po úspěšné kvalifikaci, z níž Fejfar vytěžil maximální počet deseti bodů, zatímco Výborný jen šest, přišlo nešťastné semifinále. To jezdec z Lužan z prvního místa nedokončil, a tudíž se do finále, kde se rozdávaly další body, ani nekvalifikoval. „Byla to jednoznačně moje jezdecká chyba, jsem z toho hodně rozladěný,“ neskrýval ještě v úterý své zklamání z nedělního nezdaru několikanásobný evropský šampion.

Fejfar v ME v autokrosu

  • o víkendu se ve Francii jede poslední závod letošního seriálu
  • před jeho startem je Václav Fejfar ve třídě Touring Autocross (tzv. plechových vozů) průběžně první (233 bodů), druhý je Otakar Výborný (229), nikdo jiný už titul získat nemůže
  • před předposledním závodem v italské Maggioře, který se jel uplynulý víkend, měl jezdec z Lužan u Jičína náskok 14 bodů, ale po vítězné kvalifikaci nedokončil semifinále a celkově získal o deset bodů méně než Výborný
  • závodník může v závodě získat maximálně 35 bodů, 10 za kvalifikaci a 25 za výhru ve finále

Co se stalo? Fejfar do semifinále sice neodstartoval úplně nejlépe, ale záhy se dostal do čela závodu. Jenomže pak si vybral slabší jezdeckou chvilku, to když pravým kolem najel na val u okraje tratě. Důsledky byly fatální. „Praskl mi brzdový kotouč, zasekl se do ráfku a dál se nedalo jet,“ popsal jezdec.

Z dobré šance na vylepšení výchozí pozice před posledním závodem se stal problém. Naštěstí pro Fejfara možná menší, než původně čekal. K deseti bodům z kvalifikace mu totiž přibylo dalších osm, protože v závodech bodují i vyřazení semifinalisté. Navíc ve finálové jízdě mu pomohl Ital Negri, kterému shodou okolností Fejfar připravil vůz pro závod, a to tím, že ho vyhrál a druhému Výbornému sebral tři body. Konečná ztráta z tohoto závodu na Výborného tak nakonec činila „jen“ 10 bodů, což mu uchovalo první příčku.

„I tak ale byla nálada na cestě domů mizerná. Mechanici byli oprávněně naštvaní, v autobuse bylo ticho. Ale to jsou emoce, to k tomu patří,“ neskrýval Fejfar.

Ve čtvrtek se tak Fejfar do Francie vydá s vědomím, že boj o titul je více než otevřený. Zvlášť když nový bodový systém dává body nejen za finále, ale i za kvalifikaci.„Díky němu to je opravdu hodně zamotané,“ připouští východočeský autokrosař, ale dodává, že vzhledem k výchozí pozici nebude moc místa na taktizování. „Nebude zbývat nic jiného než jet a dojíždět kolem Výborného a zároveň neudělat žádnou chybu,“ zdůrazňuje.










Yedoo Mezeq V-brake černo-modráYedoo Mezeq V-brake černo-modrá

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze