Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Autokrosové mistrovství Evropy? V Humpolci chtějí zůstat při zemi

ilustrační foto | foto: Petr Lemberk, MAFRA

28 2016
Na jaře sezonu otevírají, na podzim uzavírají. Dva autokrosové podniky v Humpolci, dubnové mezinárodní mistrovství České republiky a závod Zóny střední Evropy a říjnový Bernard Cup –Setkání mistrů, už tradičně rámují autokrosové dění v České republice.

„První závod sezony mi vyhovuje,“ říká předseda pořádajícího Automotoklubu Zálesí Humpolec Josef Špaček. „Všichni jsou natěšení, takže přijedou jak lidé, tak jezdci.“

To ostatně potvrdil i víkendový podnik, kterého se zúčastnila stovka závodníků z osmi zemí Evropy. „Jezdecká účast ukázala, že tady tradice je. A že sem kluci rádi jezdí,“ těší Špačka.

Jarní termín je však hodně nevyzpytatelný kvůli počasí. „Je to trošku hektické na přípravu. Začátek roku je hodně krátký, a když počasí nepřeje, musí se spousta věcí odložit nebo lámat přes koleno,“ připouští Špaček.

„Ale v dnešní době počasí neporučíte. Jsou závody, které se jezdí v půlce roku, kdy se dá předpokládat, že bude krásně. A buď jsou čtyřicetistupňová vedra, nebo lijáky,“ uvědomuje si Špaček.

Divácký zájem o autokros je přitom hodně odvislý právě od počasí. „Při našem jarním závodě se většinou pohybujeme kolem dvou a půl až tří tisíc návštěvníků. Ao tomto víkendu, kdy byla předpověď šílená, jsme se pohybovali na dolní hranici,“ říká. „Ale i tak to dopadlo perfektně.“

Ještě větší zájem by mohlo přilákat zapojení humpoleckého závodu do kalendáře mistrovství Evropy. O tom však místní ani neuvažují. „Finanční náklady a organizace jsou tak šílené, že raději zůstaneme u kvalitně odvedené práce, co se týče Zóny střední Evropy, než se cpát do nějakých výšin a vyhazovat zbytečně peníze v Evropě,“ tvrdí.

Jaký je rozdíl mezi rozpočty obou zmiňovaných seriálů? „Na Zónu střední Evropy se pohybujeme kolem částky 500–550 tisíc. U mistrovství Evropy bychom byli řádově o dva miliony výš,“ počítá Špaček. „A to se nevrátí.“

Šance by byla jen v případě, že by se objevil strategický partner, který by do podniku evropského šampionátu chtěl investovat.

„Už takhle jsme na hraně. Naši partneři jsou dobře zacílení, máme jich dost. Ale je to tak akorát, abychom si mohli dovolit závodiště zdokonalovat. Dělat nějaké změny,“ upozorňuje. „Takže je potřeba zůstat při zemi a držet se na nějaké zdravé úrovni,“ dodává Špaček.

Autor:
Témata: Autokros, Vysočina, Haas




International Trading and Consulting Company s.r.o.
Pracovnice čistírny oděvů - žehlířka

International Trading and Consulting Company s.r.o.
Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 19 000 - 25 000 Kč

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze