Ještě jedno vítězství, na které Jaroslav Hošek nezareaguje, a bude z toho pro Václava Fejfara dělené třetí místo v historických tabulkách! Jezdec z Lužan u Jičína totiž o víkendu v litevském městečku Vilkyciai ovládl finále kategorie Touring Autocross a připsal si na své konto 35. vítězství v evropském šampionátu.
Na stále závodící sedmdesátiletou legendu Hoška už ztrácí jen jedno prvenství, před nimi jsou s mírným náskokem ještě rovněž jezdící Němec Stubbe a jeho krajan Rösel.
„Je to hezké, ale tohle pro mě není až zase tak důležité jako ten nejbližší závod a pocit z dobrého závodění,“ řekl Fejfar, který svá vítězství jako jediný ze všech autokrosařů posbíral ve všech třech kategoriích - vedle současné Tourinf Autocross nejdříve v Buggy 1600 a poté i v Super Buggy.
Jak jste si zazávodil v úvodu sezony? Hlavně v Litvě, kde se jelo na úplně nové trati.
Tam výborně. Trať je přesně taková, jaké mi vyhovují. Je rychlá, se skákáním, tohle mám rád. Navíc zázemí je na vysoké úrovni, přístup pořadatelů výborný, zcela výjimečný zážitek.
V rozjížďkách vás bodově těsně předstihl Pleskovas, ale finále už bylo vaší záležitostí, vyhrál jste ho způsobem start cíl...
My jsme se na celý závod připravili dobře, i když na to po prvním podniku v Německu byl jen necelý týden. Děkuji mechanikům za perfektní práci, v samotném závodě to bylo vidět.
Bylo na vašem voze po závodě v Německu, který vám nevyšel úplně podle představ, hodně práce?
Nebylo, ale bylo potřeba neponechat nic náhodě a všechno zkontrolovat. Bodová ztráta v Seelowě nesouvisela s vozem.
Prý jste tam doplatil na karambol po startu, po kterém jste vypadl ze hry o přední umístění?
To je pravda. Stál jsem v první řadě, vedle mě Samohýl a Honza Brožek. Po startu jsme jeli vedle sebe a všichni tři se dopustili školácké chyby, když jsme se v první zatáčce vyvezli do meze. Chtěl jsem zatočit, jenomže vedle mě byla zeď ze soupeřů, takže jsem buď do nich musel narazit, nebo zastavit. Zvolil jsem druhou možnost a soupeři ze zadních pozic nás předjeli. Mně navíc zhasl motor, takže jsem odjížděl s velkou ztrátou úplně poslední.
Přesto jste dojel šestý. Výš to už nešlo?
Nešlo a ani to nemělo cenu, protože se tam jezdilo prakticky jednou stopou a těžko se předjíždělo. Navíc hned o týden později jsme měli závodit v Litvě, takže jedním z hlavních našich cílů bylo dojet a auto nerozbít. Času na případnou větší opravu by moc nezbylo.
Máte za sebou první dva podniky letošního evropského šampionátu, co vám ukázaly?
Že je škoda, že se nám nepodařilo do sezony vyrazit s trojkovou fabií. Takhle zhruba pět je nás vyrovnaných na stejné úrovni a bude ještě záležet hodně na závodění a také taktice. I proto, že se letos žádný výsledek neškrtá, každý závod bude důležitý. O to to ale bude asi zajímavější.
Už příští závodní blok na konci června a na začátku července bude mít na programu váš domácí závod v Nové Pace. Co na něj?
Hlavně na něj vyrazit s nepoškozeným autem, to bude důležité týden předtím v Německu. Stejně jako teď moc času na případné velké opravy nebude. Nová Paka, to je kvůli fanouškům, známým a sponzorům top událost sezony.