Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Australský tanec mezi kapkami deště nejlépe vyšel jezdcům McLarenu

Lewis Hamilton (McLaren) v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. | foto: AP

26 2010
Tři přeháňky, čekání v boxech, přezouvání na pneumatiky do přechodných podmínek. Druhý trénink Velké ceny Austrálie nabídl zajímavou podívanou, ale na základě dosažených časů nelze nic hodnotit. V čele pořadí se objevili jezdci McLarenu s časy dosaženými v krátké v pauze mezi kapkami deště.

Hned za třetím Webberem se umístil Michael Schumacher díky letmému kolu v samém závěru hodinu a půl dlouhých jízd, kdy povrch dráhy opět osychal. Poprvé po návratu do formule 1 porazil v jakémkoliv měření sil svého týmového kolegu Rosberga, na nějž v Bahrajnu nestačil v žádném z tréninků, v kvalifikaci ani v závodě.

Poprvé začalo pršet při zaváděcím kole, ale mraky byly rychle pryč a asfalt osychal. Před druhou přeháňkou se objevilo krátké, přibližně patnáctiminutové okno, v němž stihli jezdci McLarenu dosáhnout na nejlepší výkony. Hamilton o více než vteřinu překonal nejlepší dopolední výkon Poláka Kubici.

Webber a Schumacher za nimi se protáhli do nejlepší desítky v závěrečných minutách, kdy byla dráha znovu téměř prosta vody. O podobné zlepšení se pokoušel i Sebastian Vettel, ale ten byla nakonec rád, že se dostal zpátky do boxů. Chvíli se smýkal se svým vozem Red Bull ve štěrku, ale zvládl se bez viditelného poškození vrátit na dráhu.

Jak bylo v tomto druhém tréninku důležité načasování, ukazuje výsledek jezdců týmu Ferrari, kteří ovládli závod přes čtrnácti dny v Bahrajnu. Na trať se tentokrát nedostali za ideálních podmínek, což jim vyneslo až šestnácté a sedmnácté místo.

Nováčci sezony dál poznávali, že formule 1 není tak jednoduchá, jak by se mohlo z televize zdát. Timo Glock se po opravě závady převodovky z úvodního tréninku dostal na dráhu jen na devět kol a jeho týmový kolega ze stáje Virgin di Grassi si kvůli problémům s elektronikou nepřipsal jediný konkurenceschopný výkon.

Ještě hůře na tom byli zástupci ekipy Hispania Racing. Ind Čandhok zastavil na dráze po necelých sto metrech za výjezdem z boxů s porouchanou převodovkou a jeho týmový kolega Senna se kvůli trablům s tlakováním paliva vůbec nedostal z garáže.

Kovalainen a Trulli s lotusy potíže neměli, ale svými časy pod hranici čtyř vteřin odstupu na nejrychlejšího nestlačili.

Výsledky úvodního tréninku najdete ZDE

Druhý trénink

poř. jméno stáj čas
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:25.801
2. Button McLaren-Mercedes +0.275
3. Webber Red Bull-Renault +0.447
4. Schumacher Mercedes +0.710
5. Petrov Renault +0.931
6. Buemi Toro Rosso-Ferrari +1.031
7. Sutil Force India-Mercedes +1.033
8. Liuzzi Force India-Mercedes +1.034
9. Barrichello Williams-Cosworth +1.103
10. Rosberg Mercedes +1.155
11. Kubica Renault +1.307
12. de la Rosa Sauber-Ferrari +1.307
13. Kobayashi Sauber-Ferrari +1.654
14. Hulkenberg Williams-Cosworth +1.744
15. Alonso Ferrari +3.224
16. Vettel Red Bull-Renault +3.333
17. Massa Ferrari +3.790
18. Kovalainen Lotus-Cosworth +4.059
19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +4.709
20. Trulli Lotus-Cosworth +4.894
21. Glock Virgin-Cosworth +6.316
22. di Grassi Virgin-Cosworth DNF
23. Chandhok HRT-Cosworth DNF
24. Senna HRT-Cosworth DNS
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze