Lépe si vedl Fin Toni Gardemeister, který dojel jedenáctý. Francouz Didier Auriol skončil hned za ním.
Solberg ztrácel na startu dnešní poslední etapy na Loeba pět vteřin, což hravě smazal už v úvodní rychlostní zkoušce, kterou vyhrál a dostal se před svého rivala.
Francouz s ním však držel krok a v další erzetě to Norovi vrátil. Nastala patová situace, v níž měli oba stejný čas a dělili se o vedení.
Rozhodnutí přinesla následující, v pořadí předposlední rychlostní zkouška, jejíž trať měřila 24,6 kilometru. Solberg ji opět zvládl v nejlepším čase, zatímco Loeb chyboval a dokončil ji až na pátém místě se ztrátou více než devíti sekund.
Gardemeister Hvězdou soutěže Fin dostal cenu pro nejzručnějšího a nejodvážnějšího jezdce jako důkaz uznání za to, že rallye absolvoval navzdory zlomenému zápěstí. Vedle poháru a lahve šampaňského získal také finanční odměnu 5000 dolarů, kterou se rozhodl věnovat na "Toni si tuto cenu plně zaslouží, "Dokázat to na jednom z nejobtížnějších a nejrychlejších podniků sezony, s kluzkými a točitými tratěmi, je opravdu hvězdný výkon," dodal. |
Sesadit Nora z čela se Loebovi nepovedlo ani v poslední erzetě, v níž dojel dokonce až osmý.
"Zvolil jsem měkčí pneumatiky a zvolil jsem správně," pochvaloval si Solberg. "Ale byl to boj až do konce. Loeb to nevzdával," složil Nor poklonu svému rivalovi.
Přesto si výkon Francouze zaslouží uznání za to, jak zdatně si vedl v soutěži, kterou jel teprve podruhé v životě. Získal cenné body, díky nimž se udržuje ve hře o mistrovský titul. V čele průběžného pořadí mistrovství světa je dál Brit Richard
Burns s peugeotem, který v Austrálii skončil třetí.
Od druhých Solberga a Španěla Carlose Sainze jej dělí sedm bodů.
Napínavý je i boj o Pohár konstruktérů. Citroën totiž díky Loebovi a čtvrtému místu Colina McRae (celkem 13 bodů) dotáhl v čele tým Peugeot. Oba mají shodně 110 bodů, třetí Subaru na ně ztrácí 36 bodů.
Zklamáním skončil závod pro Estonce Markko Märtina, jinak černého koně Australské rallye. Jezdec továrního týmu Ford figuroval průběžně na čtvrtém místě, ale po dojezdu sobotní druhé etapy byl diskvalifikován a závod pro něj předčasně skončil.
Märtin doplatil na uvolněnou rezervu, kterou poté, co se zpřetrhaly pásy, znovu upevnil s pomocí zhruba pětikilogramového kamene. Komisaři to posoudili jako nedovolený zásah do vybavení vozu, po němž se změnila jeho celková váha, a nešťastného Estonce diskvalifikovali.
Výsledky:
1. Solberg (Nor./Subaru) 3:32:07,1 hod., 2. Loeb (Fr./Citroën) -26,6 s., 3. Burns (Brit./Peugeot) -1:53, 4. C. McRae (Brit./Citroën) -2:30,7, 5. Sainz (Šp./Citroën) -2:37,2, 6. Mäkinen (Fin./Subaru) -3:01,5, 7. Rovänpera (Fin./Peugeot) -4:03,9, 8. Loix (Belg./Hyundai) -7:00,7, 9. Hirvonen (Fin./Ford) -7:10,6, 10. Duval (Belg./Ford) -7:46,2, 11. Gardemeister (Fin.) -10:10,20, 12. Auriol (Fr./oba Škoda Fabia) -11:08,10. Průběžné pořadí:
1. Burns 55, 2. Sainz a Solberg oba 48, 4. Loeb 45, 5. Grönholm (Fin.) 38, 6. Märtin (Est.) 37, ...11. Gardemeister 9, 13. Auriol 4.
Pohár konstruktérů:
1. Peugeot a Citroën oba 110, 3. Subaru 74, 4. Ford 61, 5. Škoda 20, 6. Hyundai 12.