Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ogier má v Australské rallye první šanci zajistit si další titul

Sébastian Ogier při Německé rallye | foto: AP

10 2015
Francouz Sébastien Ogier má v Australské rallye první možnost zajistit si třetí titul mistra světa v automobilových soutěžích za sebou. K triumfu stačí továrnímu jezdci Volkswagenu porazit týmového kolegu Jariho-Matti Latvalu z Finska, jenž za ním po devíti ze třinácti odjetých závodů zaostává o 93 bodů.

„Mám reálnou šanci, abych to dokázal. Mám všechny karty v ruce, takže proč by to nemohlo vyjít? Navíc je to rallye, kterou mám rád,“ řekl Ogier, který se může stát teprve čtvrtým jezdcem v historii, jenž dokázal MS vyhrát nejméně třikrát v kariéře. V minulosti se to podařilo devítinásobnému šampionovi Sébastienu Loebovi z Francie a Finům Juhovi Kankkunenovi s Tommim Mäkinenem, kteří seriál vyhráli čtyřikrát.

Ogierovo sebevědomí navíc zvyšuje fakt, že v předchozích dvou letech Australskou rallye vyhrál. „Při zámořských rallye je trochu méně shonu. Vše je více intimní, což se mi líbí. Navíc jsou tady velmi pěkné rychlostní zkoušky,“ uvedl Ogier. Bude se ale muset vyrovnat s nevýhodnou startovní pozicí a na šotolinových tratích bude v úvodu soupeřům „čistit“ trať.

Volkswagen na předchozí Německé rallye deklasoval konkurenci a obsadil všechny tři místa na stupních vítězů. I díky tomu má tým šanci zajistit si v Austrálii rovněž triumf v Poháru konstruktérů. „Samozřejmě, že chceme navázat na tempo z domácího prostředí a uspět i v Austrálii. I když podmínky budou odlišné,“ uvedl šéf týmu Jost Capito. „Rádi bychom si zajistili všechny tři tituly (mezi jezdci, spolujezdci a týmy) a máme reálnou šanci to dokázat. Když odvedeme perfektní práci, budeme úspěšní,“ podotkl Capito.

Menší výhodou německého týmu a jeho pilotů bude to, že na startu bude chybět čtvrtý muž průběžného pořadí Nor Mads Östberg, který měl při úterních seznamovacích jízdách nehodu a poranil si žebra.

Před rokem byl největším soupeřem pilotů VW Brit Kris Meeke, jenž obsadil za Ogierem, Latvalou a Norem Andreasem Mikkelsenem čtvrté místo. „Máme výhodnou startovní pozici, takže není potřeba, abych od začátku tlačil. Musím držet správné tempo a vyvarovat se sebemenších chyb, které jsem v předešlých rallye udělal. Pokud se nám to podaří, mělo by to být dobré,“ uvedl pilot Citroënu, který letos jako jediný narušil nadvládu německé automobilky triumfem v Argentině.

Na startu bude tentokrát chybět jediný pravidelný český účastník seriálu Martin Prokop, který se do seriálu opět zapojí v říjnové Francouzské rallye.

Průběžné pořadí MS (po 9 z 13 rallye):
1. Ogier (Fr./VW Polo-R) 207 b., 2. Latvala (Fin./Volkswagen Polo-R) 114, 3. Mikkelsen (Nor./VW Polo-R) 98, 4. Östberg (Nor./Citroën) 90, 5. Neuville (Belg./Hyundai i20) 80, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta RS) 61, ...11. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 33, 22. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 2.
Pořadí týmů:
1. Volkswagen 300, 2. Hyundai 161, 3. Citroën 147, 4. M-Sport Ford 138, 5. Volkswagen II 64, 6. Hyundai II 45, 7. Jipocar 43, 8. FWRT 9.

Autor:


Témata: rallye




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze