Piloti škodováckého týmu před premiérovým nasazeným novinky světového šampionátu nechtějí hovořit o cílech. Říkají, že testování fabie WRC sice proběhlo vcelku hladce, ale u úplně nového soutěžního auta není vůbec nic jisté.
"Zažil jsem při testování fabie WRC jedno z nejzajímavějších období kariéry, ale kdo ví, co se může stát. Auto je úplně nové a když se podíváte na to, jak vypadaly první ostré starty nových vozů u jiných výrobců, tak vám je jasné, že to nikdy není cesta "z garáže rovnou pro zlato". Máme se hodně co učit. Bylo by hezké mít na zkoušení více času, ale toho není nikdy dost," uvedl Didier Auriol.
Vedení škodovácké stáje při jarním představení fabie WRC uvažovalo, že vůz nasadí do podniků MS až na podzim. Nakonec ale nové auto vyjede poprvé na trať rychlostní zkoušky už v pátek. Toni Gardeneister považuje rozhodnutí o dřívějším nasazení auta za správné.
"Dosáhli jsme fáze, kdy se naučíme více při srovnání s ostatními týmy, než kdybychom pokračovali v samostatných zkouškách. Německá Rallye je proto z našeho pohledu napůl test a napůl rallye. Poslední testy v Německu opět potvrdily, že fabia je už nyní rychlejší než octavia WRC," řekl Toni Gardemeister.
Světový šampionát se v kraji Moselských vinic uskuteční teprve podruhé. Na jezdce čekají ryze asfaltové rychlostní zkoušky vedené nejen mezi vinicemi, ale také vojenským prostorem Baumholder. Řada dalších erzet připomíná klasické evropské soutěže.
Kromě fabií WRC absolvuje Německou Rallye také dvojice octavií WRC. Barvy německého importéra škodovek bude hájit německý šampion v rallye Mathias Kahle, který se představil českým fanouškům při nedávné Bohemia Rallye v Mladé Boleslavi. Se druhou octavií WRC se představí český mladík Jan Kopecký, který bude startovat za tým Matador.
Centrem Německé Rallye je starobylé město Trier. Slavnostní start je naplánován na čtvrteční 20. hodinu. Cíl soutěže je v neděli odpoledne. Na posádky čeká 22 rychlostních zkoušek.