Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Auriol v Katalánsku skončil, vede Loeb

25 2003
Lloret de Mar - Trápení továrního jezdce Škody Didiera Auriola ukončila v deváté etapě Katalánské rallye rozbitá spojka jeho Fabie WRC. Francouze už v pátek zlobil motor a v odpolední fázi soutěže se začal propadat výsledkovou listinou až na patnácté místo. V celkovém pořadí vede i po druhé etapě Francouz Loeb s Citroënem.

Spojka začala podle Auriola prokluzovat už na startu.

"Chtěl jsem jet dál, ale první kilometry erzety vedly do prudkého kopce, takže to spojku hodně namáhalo a za chvíli byla skoro pryč. Navíc začala hořet, takže jsem musel otevřít kapotu a pokusit se požár zlikvidovat pomocí hasicího přístroje. Ten však na uhašení nestačil," lamentoval Francouz.

"Pomohli nám až diváci, kteří přinesli vodu. Teprve pak jsme plameny zvládli," dodal s úlevou jezdec, jenž svoji 150. soutěž světového šampionátu.

Za vedoucího Loeba se už prodrali Estonec Märtin s Fordem a Francouz Panizzi s Peugeotem, kteří využili slabší jízdy po prvním dni druhého Carlose Sainze (Citroën).

Ve druhé polovině sobotní etapy se na Sainze začal dotahovat i pilot Fordu Francois Duval. Na bodovaná místa se dotáhl úřadující šampion Grönhlom na Peugeotu, jenž z osmé příčky "vystnadil" Bugalskiho s Citroënem.

Druhá Fabia pilotovaná Tonim Gardemeisterem na třinácté příčce mimo bodované pozice a za vedoucím Loebem zaostává téměř o pět minut. Finskému jezdci šanci na lepší umístění zhatil prasklý stabilizátor při prostřední dvojici sobotních rychlostních zkoušek.

"První tři dnešní rychlostní zkoušky a jejich druhé odpolední průjezdy byly rychlé, zatímco dvě mezi nimi byly samá zatáčka, takže jsme zlomeným dílem ztratili nějaký čas," posteskl si jezdec.

Dodal ale, že oproti pátku se auto lépe ovládalo. "Byl jsem schopen svést soukromou bitvu o čas s Tommim Mäkinenem," přiznal prestižní finský duel s čtyřnásobným mistrem světa, který je po druhé etapě jedenáctý.

V průběžném pořadí Gardemeister svádí na španělském asfaltu souboj s českým jezdcem Romanem Krestou, který na něj ztrácí devět sekund. Gardemeister i Kresta se v sobotních rychlostních zkouškách ani jednou nevešli do elitní desítky, Mäkinen jen jednou dosáhl na desáté místo.

Soutěž vyvrcholí v neděli zbývajícími šesti rychlostními testy.

Výsledky po druhé etapě: 1. Loeb (Fr./Citroën) 2:46:28,6, 2. Märtin (Est./Ford) -20,8, 3. Panizzi (Fr./Peugeot) -36,7, 4. Sainz (Šp./Citroën) -1:05,2, 5. Duval (Belg./Ford) -1:08,8, 6. Burns (Brit./Peugeot) -1:40,4, 7. C. McRae (Brit./Citroën) -2:12,2, 8. Grönholm (Fin./Peugeot) -2:16,8, 9. Bugalski (Fr./Citroën) -2:39,1, 10. Solberg (Nor./Subaru) -2:39,8,  ...13. Gardemeister (Fin./Škoda) -4:55,1, 14. Kresta (ČR/Peugeot) -5:04,1.


O pátečné etapě čtěte ZDE

Collin McRae s Citroënem na trati Katalánské Rallye.

Tomas Grönholm s Peugeotem při Katalánské Rallye.

Francouz Sebastien Loeb vede svůj Citroën na jedné z asfaltových zkoušek Katalánské Rallye.

Petter Solberg za volantem Subaru během Katalánské Rallye.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze