Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Atleti pro Zlatou tretru podražili. Za rekordmana Bolta rekordní suma

ZNOVU DO OSTRAVY. Jamajská raketa Usain Bolt bude největším tahákem Zlaté tretry. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

18 2010
V hierarchii atletických klání nepatří na úplný vrchol. Přesto musí Zlatá tretra Ostrava platit za příjezd vysněné hvězdy možná víc než mítinky z elitní společnosti Diamond League. A v případě jamajské superstar Usaina Bolta? Za rekordmana rekordní suma.

Květnový 49. ročník tretry oproti loňsku navýšil rozpočet na zhruba 35,5 milionu. Chceme, aby se lidé bavili, říkají organizátoři.

Proto si letos museli koupit větší peněženku.

"O poklesu ceny bychom mohli mluvit snad jen v případě Kubánce Roblese, který při mistrovství světa v Berlíně, i když vinou zranění, neuspěl. Jinak všichni světoví šampioni podražili," vysvětluje Alfonz Juck, sportovní manažer největšího mítinku v Česku. "Ať je to Vlašičová nebo Bolt."

Oba jsou tvářemi nově vzniklé Diamantové ligy, která zahrnuje čtrnáct mítinků a je nástupcem loňské Zlaté ligy. A oba se v květnu na vítkovickém stadionu ukáží.

Bolt si dokonce navzdory požadavkům o zachování exkluzivity ze strany diamantových mítinků start v Ostravě vymínil.

Buďte v klidu, přijedu, vzkázal na svůj oblíbený stadion.

"Jenže pokud někoho z ambasadorů chceme, suma musí být pokud ne vyšší, pak na stejné úrovni jako v Diamantové lize," líčí Juck.

Světový rekordman na stovce i z dvojnásobné trati podepsal s Diamantovou ligou kontrakt na polovinu startů z kalendáře. Cena za jeden závod se odhaduje na 350 tisíc dolarů.

"A teď si to vynásobte sedmi," říká Juck. "Ale to vážně nevím, jen odhaduju podle vývoje trhu. Každopádně je to široko daleko nejvíc, co se kdy v dráhové atletice vyplácelo."

Za Boltův start se loni v Ostravě fakturovalo zhruba 250 tisíc dolarů. A letos?

"Ta částka je nepublikovatelná," říká Miroslav Černošek, majitel pořádající agentury TK Plus. "Narostla. Ale ne v řádech desítek ani stovek dolarů."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze