V mistrovství světa formule 1 nedokázala značka Arrows v 25 letech své existence vyhrát ani jedinou Grand Prix. V historickém mistrovství FIA TGP stál svět roku 2006 vzhůru nohama: Arrows A6 z roku 1983 nejen vyhrál závod – ale hned i celý šampionát!
Nejlepší výkon sezony podal zkušený Steve Hartley v polovině srpna ‚doma‘ v Silverstone, kde dokázal porazit doposud dominující brabhamy. Startoval z pole-position, jeho sen o vítězství se ale o vlásek rozplynul již v Copse Corneru při kolizi s Bahlsenovým Arrowsem A4.
Mohl ale pokračovat. A jak! Druhému Folchovi, který měl co dělat, aby za sebou udržel Bahlsena, úspěšně ujížděl a vyhrál. Bahlsen později ztratil třetí místo díky zlomené poloose a na stupínek vítězů se tak dostal James Hanson na Marchi 811.
Ke svému šestému podniku nastoupila TGP koncem září v Doningtonu, kde Hartley proti Folchově brabhamu receptu nenašel. Jeho snažení našlo konce v ‚hodinách‘ ve Staré Vlásence již ve druhém kole. Hartley se poté soustředil na obhajobu třetího místa a zisk plných bodů ve třídě. Za Brabhamem BT49, který Folchovi zapůjčil majitel Bernie Ecclestone, dojel s uctivým odstupem Sowerby na williamsu.
Výborně si vedl Japonec Kubota na Lotusu 78 z roku 1977: počátěčně držel třetí pozici, než se v šikaně srazil s Abbottovým Ensignem. Senzací podniku však byl Dean Lanzante na prvně nasazeném McLarenu MP4/1 – Laudově voze z roku 1982. Dočasně jezdil na druhé pozici a připsal si nejrychlejší kolo závodu.
Dva týdny později si Folch triumf zopakoval v Dijonu. Z pole-position se sice ‚odlepil‘ zle, vedoucího Bahlsena (Hubertus nadobro zanevřel na svou problematickou Alfu Romeo a nasazoval již jen osvědčený Ragno-Arrows A4 z roku 1982) ale později šikovně vybrzdil v první zatáčce. Podnikatel z Barcelony si poté dojel pro další vítězství. Hartley si čtvrtým místem za Sowerbym opět zajistil plný počet bodů ve třídě. Za zmínku stál výborný výkon Rowlanda Kinche na dalším ze stále početnějších arrowsů v poli TGP: jeho typ A1 byl po startu třetí a dojel šestý.
Šampionát rozhodl a uzavíral závod na ‚Circuitu Ricardo Tormo‘ u Valencie. Folchovi nic nepomohly další pole-position ani páté celkové vítězství roku. Hartley musel získat pouze čtyři body v relativně slabě obsazené třídě D, a to napříč těžkostem dokázal: v sobotu jeho mechanici objevili závadu motoru a tým Mirage zabudoval přes noc do arrowsu v barvách zaniklého magazínu ‚Grand Prix International‘ nový agregát. Startovat mohl jen z 11. místa.
V neděli vyrazil nejlépe Bahlsen, opět ale nedokázal udržet Parmalat-Brabham Joaquina Folcha dlouho za sebou. Hartley se bil jako lev. Po prvním kole byl šestý a v pátém jej již pozorovatelé vedli jako třetího.
Titul mistra Thoroughbred GP tak připadl značce, kterou z trosek týmu Shadow koncem roku 1977 založili Jackie Oliver, Dave Wass a Tony Southgate - čtyři roky po jejím definitivním zániku!
Výsledky druhé poloviny roku 2006:
Silverstone
1. Steve Hartley, Arrows A6
2. Joaquin Folch, Brabham BT49
3. James Hnason, March 811
4. Richard Eyre, Williams FW08
5. Dave Abbott, Ensign N180
6. Peter Sowerby, Williams FW07
Donington
1. Joaquin Folch, Brabham BT49
2. Peter Sowerby, Williams FW07
3. Steve Hartley, Arrows A6
4. Richard Eyre, Williams FW08
5. Dean Lanzante, McLaren MP4/1
6. Dan Collins, Lotus 87B
Dijon
1. Joaquin Folch, Brabham BT49
2. Hubertus Bahlsen, Arrows A4
3. Peter Sowerby, Williams FW07
4. Steve Hartley, Arrows A6
5. Richard Eyre, Williams FW08
6. Rowland Kinch, Arrows A1
Valencia
1. Joaquin Folch, Brabham BT49
2. Peter Sowerby, Williams FW07
3. Steve Hartley, Arrows A6
4. Kubota, Lotus 91
5. Dan Collins, Lutus 91
6. John Crowson, Ensign N177
Celkový výsledek mistrovstvi FIA TGP roku 2006
1. Hartley, Arrows 71 b.
2. Folch, Brabham 64 b.
3. Crowson, Ensign 55 b.
4. Gallego, Minardi 47 b.
5. Delane, Tyrrell 42 b.