Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kamaz je na Dakaru 27 let. Proti němu jsme novorozeně, míní Ardavičus

Tomáš Vrátný (vlevo) a Artur Ardavičus | foto: Jaroslav Ožana, ČTK

20 2014
Kazašský závodník Artur Ardavičus bude znovu největším želízkem české stáje Bonver Dakar Projekt při jejím startu na slavné Rallye Dakar. Do jihoamerických terénů míří už potřetí, nyní však silnější díky fúzi s nizozemským týmem Mammoet Rallysport a židovickou stájí MKR Technology, jež týmu postavila dva kamiony a třem Tatrám Jamal dodala speciální závodní agregáty.

„Proti mimořádné převaze kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci, pokud za sebou nemáte někoho, na koho se můžete spolehnout. Tohle spojení nás posouvá zase o krok dopředu,“ řekl ČTK šéf stáje Tomáš Vrátný, který bude jednu z Tater Jamal pilotovat.

Největší nadějí Bonver Dakar Projektu je Ardavičus, který v soutěži kamionů skončil v roce 2012 třetí.

„Máme dobrý tým, jediný v Česku, který staví nová auta. Progres je tu vidět. Ale proti Kamazu, který je tady 27 let, jsme pořád novorozeně a oni se nás teď určitě neleknou. Máme ještě dost na čem pracovat a Dakar ukáže, jak daleko jsme pokročili,“ řekl Ardavičus.

Pro severočeské fanoušky motorsportu je sestava jeho jamalky mimořádně zajímavá. Navigátorem je Alexej Nikižev a palubním mechanikem roudnický Daniel Kozlovský, jinak člen stáje MKR Technology.

„Loni jsem se na Dakaru staral o Lopraisovu Královnu, takže vím, o čem Dakar je. Ale je pravdou, že být součástí takové posádky bude něco zcela jiného. Jde z toho trochu strach a mám před závodem rozhodně respekt, ale už se na to moc těším,“ usmál se Daniel Kozlovský.

Dvojice renaultů Mammoetu a tři Tatry Jamal, jimž technickou podporu dělá MKR Technology, dohromady vytváří unikátní alianci, která se na Dakaru bude vzájemně podporovat.

„Chceme uspět, technika je připravena na sto procent, ale Dakar je mimořádně těžkou prověrkou, při které hraje velkou roli hlavně štěstí. Můžete mít všechno vyladěno do posledního detailu, ale když nemáte štěstí, tak prostě neuspějete. Z toho důvodu se také nepouštíme do odvážných prohlášení,“ stojí nohama na zemi šéf projektu MKR Adventure Mario Kress.

Tatry už vyrazily do francouzského přístavu Le Havre, odkud vyplují na měsíční pouť do Buenos Aires. V roli poradce s týmem v prosinci odjede i navigátor Josef Kalina, někdejší člen vítězné dakarské posádky Karla Lopraise.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze