Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Ani Kužvart nezbrzdí Temelín, ubezpečil Grégr

20 2000
T e m e l í n -
Letos v září zavezou energetici palivo do prvního reaktoru jaderné elektrárny Temelín, v říjnu pak ve zkušebním provozu pustí první elektřinu do rozvodné sítě a příští rok v květnu už bude reaktor vyrábět elektřinu na plný výkon. Tyto termíny, které se nyní daří stavitelům ještě o něco urychlit, včera při již své v pořadí desáté kontrolní misi na Temelíně potvrdil ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr. Na otázku, zda tyto plánované termíny nemůže ohrozit nedávný požadavek ministra životního prostředí Miloše Kužvarta na posouzení třinácti projektových změn elektrárny podle zákona o posuzování vlivů staveb na životní prostředí (EIA), ministr odpověděl: "Vedení ČEZ do léta dokončí dokumentaci EIA k posouzení elektrárny jako celku, v níž budou zahrnuty i požadavky ministerstva životního prostředí. Navíc EIA je potřebná až ke konečné kolaudaci stavby, zavážení paliva a testy se bez ní obejdou." Kužvartův požadavek pak podrobil kritice, když jej označil za "hru na komplikace". Ředitel temelínské elektrárny František Hezoučký k tomu dodal, že uvedené změny původního ruského projektu jednoznačně směřují k celkovému zlepšení stavby. "Přitom se jedná výhradně o stavební úpravy, které nemají vůbec nic společného s jadernou bezpečností, nemění výkon ani smysl užívání stavby," řekl Hezoučký v narážce na výklad zákona o posuzování EIA. Představitelé ČEZ i ministr Grégr včera rovněž popřeli, že po spuštění Temelína na plný výkon v roce 2003 hrozí zavírání dolů a elektráren v severních Čechách, a tudíž následný úbytek pracovních míst v regionu postiženém vysokou nezaměstnaností. "Tato vláda deklarovala, že do dvou let přijde hospodářský růst, a tedy i větší potřeba energie," řekl Grégr, přestože již dnes ČEZ vyváží zhruba pětinu své produkce. "Pokud tyto přebytky elektřiny najdou uplatnění a jde o ziskový obchod, pak mě neznepokojují," dodal ministr.

(VizO prohlídky... strana dvě)


Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze