Úřadující mistr světa z týmu Renault přišel o vedení pouze na jedno kolo. Při druhých v zastávkách v boxech se před něj dostal týmový kolega Fisichella, než i on zatočil k mechanikům.
Alonso vyhrál potřetí za sebou, v Silverstone poprvé a je jasným suverénem letošní sezony.
Druhý byl po startu Kimi Räikkönen, ale jeho McLaren rychlostně nestačil, postupně ztrácel a díky jednomu skvělému kolu se před něj při závěrečném dotankování posunul Michael Schumacher.
Ačkoli měl evidentně rychlejší auto, čtvrtý Fisichella se v závěru na Räikkönena zaútočit neodvážil. Pátý dokončil Massa, šestý Montoya a tři body za další spolehlivý výkon bral tým BMW-Sauber.
Renault
Pokud si ve Ferrari nebo dokonce McLarenu dělali naděje, že díky vyššímu rozpočtu a tedy více prostředkům na vývoj vozu, výkonnostní náskok Renaultu v průběhu sezony stáhnou, probírají se nyní ze špatného snu. Fernando Alonso se zdá být silnější než začátkem března v Bahrajnu.
První španělský mistr světa pro sebe získal triumf v kvalifikaci, ačkoli měl ze špičky v nádrži nejvíce paliva, a tudíž nejtěžší stroj, a v závodě nedal nikomu ani tu nejmenší šanci. Díky téměř neuvěřitelné spolehlivosti týmu vedeného z manažerského křesla zkušenou rukou Flavia Briatoreho, si dojel pro další pohodový triumf.
Po startu šel jasně do vedení a Kimi Räikkönen na něj zvládl dotírat pouze v prvním kole a těsně poté, co se po třetím okruhu vrátil safety car, povolaný po nehodě Ralfa Schumachera s Webberem, do boxů. Poté si Alonso sérií nejrychlejších kol začal budovat rozhodující náskok.
Po prvním dotankování se vrátil na dráhu opět jako první, po druhém jen kolo čekal, až mu vedení opět přepustí pro něj zcela neškodný týmový kolega Fisichella. Pak jen šetřil auto i motor, aby bez potíží získal dalších deset bodů.
Giancarlo Fisichella si spolehlivě a nenápadně dojel pro pět bodů. Jezdí dobře, ale Alonso je rychlejší. V závěru za zadním křídlem jednoznačně pomalejšího Räikkönena potvrdil Fisichella fakt, který mu je nejvíce vytýkán - chybí mu bojovnost a neumí zabrat v rozhodujících okamžicích.
Ferrari
Michael Schumacher věděl, že Renaultu Silverstone sedí, a proto o vítězství nemluvil ani opatrně. Ačkoli měl v nádrži méně benzinu než Alonso a Räikkönen, v kvalifikaci na ně nestačil.
Ve 4. kole se mu jen o milimetry nepovedl útok na Kimiho Räikkönena, a poté se po většinu závodu držel pár metrů za Finem a čekal na příležitost.
Ta přišla při druhých zastávkách v boxech. K mechanikům zabočil o kolo dřív než Fin a na čerstvých pneumatikách se vyšvihl hned po návratu na dráhu k nejrychlejším časům ve druhém a třetím úseku. Svůj nejsvětlejší moment v závodě završil sedminásobný mistr světa posunem na druhé místo. Na Alonsa v čele ale ani náhodou neměl.
Felipe Massa je zatím spolehlivou dvojkou, ale zdá se, že pomalejší než Barrichello. Na Schumachera opět ztrácel každým kolem a musel se spokojit s pátým místem.
McLaren
Kimi Räikkönen po sobotní nečekaně úspěšné kvalifikaci mluvil o útoku na vítězství, ale v závodě velmi rychle poznal, že McLaren na boj s Alonsovým Renaultem ještě není připraven.
Na mistra světa zaútočil jen ve čtvrtém kole po pobytu za safety car, ale chyboval, a byl moc rád, že se před něj neprotlačil Michael Schumacher. Druhé místo ubránil pouze za cenu velmi nebezpečného manévru a riskantního dobrždění do zatáčky.
Ve 42. kole mu už nemohl pomoci ani jeho nesporný jezdecký um. Po posledním návratu od svých mechaniků musel na výjezdu u boxové uličky pouze sledovat Schumachera, jak mu mizí v dáli. Nakonec byl rád, že těsně před cílem nedokázal využít svého lepšího auta Fisichella a nepřipravil ho o zasloužené třetí místo.
Juan Pablo Montoya měl po strkanici v úvodní zatáčce a střetu s Villeneuvem poškozený vůz, což ho připravilo o část aerodynamického přítlaku, ale na Räikkönena ztrácel přibližně stejně, jak je u něj obvyklé. Díky zastávkám v boxech se posunul před Nicka Heidfelda na osmé místo, ale na víc neměl.
BMW-Sauber
Pokud by někdo v prognózách před sezonou zařadil nově se tvořící tým BMW výkonnostně před bývalé partnery z Williamsu, bohatou Toyotu nebo ambiciózní Hondu s Buttonem a Barrichellem, byl by označen za blázna a beznadějného snílka. Ale po osmém závodu roku je v Poháru konstruktérů před stájí mnichovské automobilky ze jmenovaných jen Honda, a to pouze díky lepšímu úvodu sezony.
Přestože v kokpitech BMW nesedí uznávané hvězdy současného jezdeckého pole F1, obzvlášť rychlost Jacquese Villeneuva je letos velkým překvapením. Pokud k tomu přičteme spolehlivou techniku, je pozice v celkovém pořadí zcela zasloužená. Díky zázemí a aerodynamickému tunelu Sauberu v Hinwilu stačí německo-švýcarská stáj i v rychlosti vývoje.
V Británii nestačily bílomodré vozy BMW jen na trojici nejsilnějších stájí Renault, Ferrari, McLaren, jinak Heidfeld a Villeneuve, kteří vydělali na strategii s větším množstvím paliva v kvalifikaci, s jistotou přidali na konto stáje další tři body. Heidfeld se sice při zastávkách propadl za Montoyu, ale Villeneuve se naopak posunul před Barrichella i Rosberga.
Williams
Webber měl smůlu, že se mu hned po startu připletl do cesty Ralf Schumacher a neodjel jediný okruh. Nico Rosberg jel dobře, ale při zastávkách v boxech se před něj posunuly vozy BMW. Neměl dost rychlosti na to, aby v závěru na Villeneuva před sebou zaútočil.
Kdysi suverénní tým, legendární výtvor Franka Williamse, dál strádá. Pokud loňskou sezonu hodnotili v Grove jako jednu z nejhorších v historii, co asi budou říkat o té letošní?
Honda a Toyota
Nesmiřitelní rivalové z ostrovní země letos o míle zaostávají za předpoklady a v obou týmech padají hlavy. Rychlost jim to zatím ale nepřidalo, spíš naopak.
V Británii vypadala o něco rychleji Honda. Jenson Button skvěle vyrazil z 19. místa na startu, předjel Truliho i Liuzziho a v šestém okruhu už útočil na jedenáctého Coultharda. O čtyři kola později ho ale zastavila efektní exploze motoru. Letos po velkých cenách Austráli a Evropy už potřetí.
Barrichello se kvalifikoval skvěle na šesté místo, ale nepovedl sem mu start a z osmého místa se postupně propadal až na desáté v cíli.
Jen o místo za Brazilcem dokončil Trulli s Toyotou, který sice z posledního místa na startu rychle prolétl až na třináctou pozici, ale na stroje BMW a Rosberga s Williamsem před sebou neměl. Jen ztrácel.
Jeho týmový kolega Ralf Schumacher se po startu střetl se Scottem Speedem z Toro Rosso, uvízl na dráze a Mark Webber z Williamsu do něj v plné rychlosti narazil. Ze zdemolované Toyoty vystoupil německý jezdec v pořádku, ale jeho další šance na body žila jen několik vteřin.
Red Bull
Po veleúspěšném Monaku se potvrdilo, že ani zkušený Coulthard za normálních podmínek zatím na body nemá. První úpravy bývalého technického ředitele McLarenu Adriana Neweyho zatím nebyly na rychlosti znát, ale to se může ještě v průběhu sezony změnit.
Výsledky Velké ceny Británie:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h25:251,927 |
2. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +13,951 |
3. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +18,627 |
4. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +19,976 |
5. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +31,559 |
6. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +1:04,796 |
7. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1:11,595 |
8. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +1:18,299 |
9. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +1:19,009 |
10. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
11. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1 kolo |
12. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
13. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +1 kolo |
15. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +1 kolo |
16. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +2 kola |
17. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +3 kola |
18. | Franck Montagny | Francie | Super Aguri | +3 kola |
19. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +51 kol |
20. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +59 kol |
21. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +60 kol |
22. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +60 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
TÝM
BODY
1
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
74
2
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
51
3
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
33
4
Giancarlo Fisichella
Itálie
Renault
32
5
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
McLaren
26
6
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
24
7
Jenson Button
Velká Británie
Honda
16
8
Rubens Barrichello
Brazílie
Honda
13
9
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
10
10
Ralf Schumacher
Německo
Toyota
8
11
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
7
12
Jacques Villeneuve
Kanada
BMW Sauber
7
13
Mark Webber
Austrálie
Williams
6
14
Nico Rosberg
Německo
Williams
4
15
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
1
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Renault
Francie
106
2
Ferrari
Itálie
75
3
McLaren
Velká Británie
59
4
Honda
Japonsko
29
5
BMW Sauber
Německo
17
6
Williams
Velká Británie
10
7
Red Bull
Rakousko
8
8
Toyota
Japonsko
8
Závod jsme sledovali v on-line reportáži
Fernando Alonso, Renault |
Rubens Barrichello, Honda |
Rubens Barrichello, Honda |
Jenson Button po pokažené kvalifikaci Velké ceny Británie. |
Kimi Räikkönen |
Juan Pablo Montoya |
Juan Pablo Montoya |
Jacques Villeneuve s těhotnou manželkou Johannou. |
Michael Schumacher v boxech Ferrari při Britské Grand Prix v Silverstone. |
Fernado Alonso ze stáje Renault v čele Britské Grand Prix v Silverstone. |
Michael Schumacher na Britské Grand Prix v Silverstone. |
Fernando Alonso s vozem Renault při Britské Grand Prix v Silverstone. |
Juan Pablo Montoya na Britské Grand Prix v Silverstone. |
Kimmi Raikonnen ze stáje McLaren na Britské Grnad Prix v Silverstone. |
Buttona vyřadila závada motoru už v desátém kole Velké ceny Británie. |
Španělský pilot Fernando Alonso s vozem Renault dojíždí do cíle Velké ceny Británie. |
POLIBEK VÍTĚZE. Fernando Alonso s pohárem po triumfu ve Velké ceně Británie. |
ZASE VYHRÁL. Španělský pilot Fernando Alonso oslavuje další triumf v seriálu mistrovství světa formule 1. |
Fernando Alonso s vozem Renault při Velké ceně Británie. |
Fernando Alonso oslavuje vítězství ve Velké ceně Británie. |
Druhý v pořadí Michael Schumacher sprchuje šampaňským vítěze Fernanda Alonsa. |