Ale nebylo to je o štěstí. Na vině bylo i chybné strategické rozhodnutí vedení týmu.
Alonso měl v nádrži možná nejméně paliva ze všech jezdců na startu, ale i s ním by na trati vydržel do dvanáctého, možná třináctého kola. To znamená, že po návratu zpomalovacího vozu do boxů by měl pět kol na to, aby si získal před jezdci vzadu dostatečný náskok.
Jenže tým rozhodl, že si má pro palivo zajet už v kole sedmém. Tedy těsně předtím, než se závod naplno rozběhl. Na výjezdu z boxové uličky pak jen smutně stojící na červené sledoval, jak kolem něj projíždí seřazeni v zástupu jeden soupeř za druhým.
"Dnes to byl den, kdy uděláte špatné rozhodnutí ve špatnou dobu a všechno se na jeho základě obrátí proti vám," stěžoval si dvojnásobný mistr světa.
Nad šanghajským okruhem pršelo totiž stále stejně silně. Vedení závodu se ale rozhodlo, že dál nebude diváky nudným procesím za Mercedesem Bernda Mayländera trápit.
"Mysleli jsme si, že safety car bude na trati dalších nebo patnáct kol. Takže jsme se rozhodli, že si radši dotankuju dřív než ostatní, abych se dostal před ně. Jenže jakmile jsem zatočil do boxů, byl oznámen návrat safety car a já byl najednou poslední," vysvětloval zkroušený Alonso.
"Byl jsem v první řadě na startu, ale najednou se ocitl úplně vzadu. To byl konec všech šancí."
Jediným pozitivem pro francouzskou stáj tak zůstala sobotní kvalifikace, v které si Alonso poradil se všemi soupeři kromě Vettela.
"Tým odvedl na autě skvělou práci a konečně se nám podařilo ukázat, že máme velký potenciál. Snad to brzo potvrdíme i nějakým úspěchem," dodal Alonso, na jehož kontě jsou letos zatím jen čtyři body za páté místo z Velké ceny Austrálie.
Výsledky závodu najdete ZDE