Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zbrzdil ho defekt a zapadl v dunách. Lopraisovi 6. etapa Dakaru nevyšla

10 2015
Před šestou etapou slavného závodu Rallye Dakar byl Aleš Loprais na pěkném třetím místě, jenže právě páteční etapa se mu vůbec nevyvedla. Pilot kamionu ztratil pětašedesát minut a propadl se na průběžné šesté místo. Co stálo za potížemi? Lopraise přibrzdil defekt, a navíc zapadl v dunách.

„Vyvíjelo se to pro nás celkem dobře, ale pouze do šestého waypointu (navigačního bodu). V dunách se nám podařila vyzout guma, přišel defekt a zapadli jsme,“ uvedl Loprais, kterému následně pomáhal týmový kolega Marcel van Vliet. „Moc mu děkujeme. Ztratili jsme hodinu, ale budeme bojovat dále, i když to nebude jednoduché,“ dodal pilot, který v sobotu slaví 35. narozeniny.

Nejlepším českým pilotem kamionu byl v pátek Martin Kolomý, jenž po problémech v předešlých dvou dnech tentokrát dojel do cíle šestý. „Tahle etapa se mi moc líbila, to je přesně pro mě. O den dříve jsme dali naší tatřičce trochu za uši a teď trochu taky. Trefili jsme nějaký kámen a odnesl to rám. Naštěstí je tatrovácký rám nesmrtelný...“ uvedl Kolomý, jenž postoupil v průběžném pořadí na 9. místo.

Fotogalerie

Aleš Loprais na Rallye Dakar 2015

Propad o jedno místo zaznamenal Tomáš Vrátný, který byl po dvou časech v elitním desítce třináctý. Důvodem propadu byl ukroucený volant. „Projížděl jsem velkou dírou a škrtl jsem kolem o stěnu. Vytrhlo mi to volant z ruky, a když jsem volant pevně chytil, tak jsem ho prostě ukroutil z násady, na které byl uchycený,“ popsal Vrátný začátek problému.

„Zní to poměrně legračně, ale moc směšné to nebylo. Zvláště když jsme na výjezdu ze zatáčky potřebovali zatočit a místo toho jsme pokračovali rovně,“ doplnil.

Posádce se sice podařilo volant rychle připevnit zpět, ale ideální to nebylo. „Bylo to velice nepříjemné v tom, že volant se protáčel, takže jsem nejel moc rychle, protože jsem se bál prudkých zatáček a nechtěl jsem zbytečně riskovat,“ uvedl šéf týmu Bonver Dakar Projekt.

Mimo měřený úsek techniku spravil i díky asistenci posádky Buggyry Kolomého, kterému o den dříve pomáhal on. „Pokračujeme dále, jdeme systematicky za tím, co chceme,“ dodal Vrátný, který je průběžně jedenáctý.

V pátek rallye skončila pro Martina Macíka mladšího, který ve čtvrtek neabsolvoval stanovenou trať a čekal na rozhodnutí jury, zda bude moci s penalizací pokračovat dál. Nejmladší pilot v kategorii sice ještě odjel šestou etapu a dosáhl desátého času, následně však byl ze soutěže vyloučen.

Zpravodajství

Informace o šesté etapě Rallye Dakar čtěte ZDE.

Motocyklisté mají v sobotu den volna, po kterém bude jako nejlepší Čech pokračovat David Pabiška. V pátek však měl i on problémy. „To, co se mi stalo v pátek, se mi ještě nikdy nestalo. Dnes na druhém kilometru jsem si přirazil nohu ke kamenu a motorce a svléklo mi to botu. Takže jsem si ji vytáhl,“ uvedl Pabiška.

Horší moment přišel o 18 km dál. „Na pískové planině jsem z toho vystoupil tak, že jsem si myslel, že se ta zeměkoule nikdy nezastaví, jak jsem se kutálel. V kariéře jsem ještě takový pád neměl, tenhle pád byl nejhorší,“ řekl jezdec týmu SP Moto.

Při nehodě si navíc poranil kotník a palec. „Naštěstí motorce se nic moc nestalo,“ oddechl si Pabiška, který v etapě obsadil 39. místo a porazili jej týmový kolega Milan Engel i Ondřej Klymčiw.

Ideálně etapa neprobíhala ani z pohledu Klymčiwa, který měl poškozenou jednu z benzinových nádrží. „Doslova mi tam lil benzín z motorky. Chvíli jsem se to pokoušel opravit, ale na závadu jsem nepřišel, tak jsem přepnul na přední nádrž a tím se problém dočasně vyřešil. Etapa se mi líbila, ale byla technicky velice náročná. Radši jsem volil bezpečnější tempo,“ uvedl Klymčiw, jenž je průběžně na 35. místě. Na jedenatřicátého Pabišku ztrácí jedenáct minut.

Autoři: ,






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze