Když byla před lety představena novými pravidly menší nádrž na palivo, mělo to podle vedení seriálu znamenat nejen úsporu, ale také zvýšení atraktivity. Měly se objevit nové strategie. Byl to však mylný předpoklad. Jezdci často nemohou jet naplno, když nešetří zrovna palivo, tak pneumatiky nebo motor, a v důsledku se ze závodů stává velká nuda. Diváci navíc často nerozumějí tomu, co se na dráze děje, nebo proč někdo náhle zpomaluje. Tak tomu bylo v případě Velké ceny Německa a Fernanda Alonsa.
Jezdec McLarenu byl blízko čtvrtým bodům v sezoně, ještě pět kol před cílem držel desáté místo. Navíc se spolu s týmovým kolegou Jensonem Buttonem blížil k Valtterimu Bottasovi, který na osmé příčce bojoval se sjetými pneumatikami. Ale zatímco Brit Fina předjel, Alonso se propadl za Sergia Péreze a Estebana Gutierreze na 12. místo. Nemohl držet tempo svého kolegy, docházel mu benzin.
„Pro mě to byl nejhorší závod roku. Okruh nám moc nesedl, neměl jsem výkon, na rovinkách jsem byl pomalý a v poslední části mi docházel benzin. Bylo to trápení. Nemohl jsem jet naplno,“ popisoval dvojnásobný mistr světa.
McLaren používá jako jediný tým v seriálu motory Honda. Japonský výrobce postupně stahuje výkonnostní ztrátu, kterou měl na jiné automobilky. Zatím je to však na úkor spotřeby, takže Alonso i Button musí často ubrat plyn, jinak by nedojeli do cíle.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„Dnes nebyl žádná safety car, nebyly žádné nehody a celou dobu se jelo naplno. Věděli jsme předem, že za takových podmínek budeme mít problémy,“ přiznal Alonso, který zároveň doufá, že to bylo naposledy. „Do Spa přiveze Honda pár technických novinek, takže snad budeme mít k dispozici více výkonu.“
Na vylepšení motoru se těší i Button, který díky skvělému startu ušetřil v závodě více paliva a ke konci mohl jet naplno. „V závodě nechcete nikdy slyšet: Blížíš se rychle k autu před sebou, ale nezapomeň šetřit benzin!“