Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Abraham před premiérou v šampionátu superbiků: Přichází mé osamostatnění

Karel Abraham | foto: Anna Vavríková, MAFRA

26 2016
Roky jezdil v rodinné stáji a za zády měl otce jako týmového šéfa. Teď však Karel Abraham vstupuje do nové éry, kde už nebude „prominentním synkem bohatého otce“, jak mu mnohokrát vyčítali odpůrci. I on sám přiznává: „Svým způsobem je to takové osamostatnění.“

Po jedenácti letech opustil motocyklové mistrovství a teď bude jezdit v šampionátu superbiků. Ten startuje už v sobotu v Austrálii, tradičně dvěma závody za víkend. I to je novinka oproti rokům v MotoGP.

Poslední sezony jste se v MotoGP trápil, sám jste toužil po změně. Jsou tedy superbiky restartem vaší kariéry?
Neberu to tak, že bych začínal od nuly. Ale jsem jinde, v jiném šampionátu, s jinou motorkou i týmem. Beru to jako něco nového a jsem zvědavý, jaké to bude, protože v superbicích jsou lepší možnosti, než byly poslední dobou v MotoGP. A je to svým způsobem osamostatnění.

Už to nebude čistě rodinný tým.
I proto jsem rád, že jsem si s sebou mohl vzít tři mechaniky, kteří se mnou pracují celou moji kariéru. Díky nim se necítím úplně ztracený, že tu nikoho neznám.

Češi a MS superbiků

Čech se v superbikovém šampionátu objevuje po třech letech. V roce 2012 v něm pravidelně startoval Jakub Smrž, o rok později se v něm jednorázově objevil i jeho bratr Matěj. Seriál má celkem 14 zastávek po dvou závodech. Všechny vysílá Eurosport, ty z Austrálie v sobotu a neděli od 5.00. V doprovodném seriálu Supersportů pak startuje Ondřej Ježek. Ten v posledních testech havaroval a říkal: „Cítím se jak naklepaný řízek.“

Vaše výsledky v MotoGP se hodně řešily. Přinesou superbiky i menší tlak?
Počítám s tím, že to bude trošku klidnější, ale nevidím to zase tak, že by tlak úplně opadl. Věřím, že co nejdříve budou mé výsledky takové, že zájem lidí bude i tak.

V čem se zásadně liší superbiky od MotoGP?
Budeme-li mluvit o motorce, pak její výkon je stejný, jen jinak rozložený. Když na motorce z MotoGP přidáte plyn, tak vás nakopne, ta superbiková spíš táhne. Ale když tady v Austrálii zařadím šestku, tak stejně skočí na zadní kolo, takže výkon bezesporu má. Jiné jsou i brzdy. Jsou měkčí, nebrzdí se tak ostře jako v MotoGP. A co se týče zázemí? V MotoGP je větší šrumec, ale s hodnocením bych raději počkal až na nějaký evropský závod, kde budou i kamiony, víc sponzorů.

Šéf stáje Milwaukee, za kterou jezdíte, tvrdí, že chce letos útočit na stupně vítězů. Přitom tým i vy jste v superbicích nováčky.
Nováčky jsme, ale myslím, že se naše zkušenosti dobře proplétají. Oni mají zkušenosti z britských superbiků, já zase s mistrovstvím světa. Různě si předáváme rady a nevidím problém v tom, že jsme v superbicích noví. A cíle? Zatím jsme neměli možnost pořádně a delší dobu jezdit se zbytkem pole, takže až po pár závodech zjistíme, jak vychází srovnání s ostatními. A na jaké výsledky vlastně máme.

Navíc vám v posledních testech patřila až 21. pozice. Proč?
Neměli jsme moc štěstí, co se týká času stráveného na trati. První den jsem spadl a motorku už se nepodařilo opravit. Druhý den zase bylo hodně červených vlajek, padalo se, test se přerušoval. Ale i tak se zdá, že je vše na dobré cestě.

Věříte, že by se superbiky zase mohly vrátit i do Brna? Letos sice v kalendáři není, ale spekuluje se, že přichází v úvahu jako náhradník za italskou Monzu.
Jeden závodní víkend bude zrušený a bude se nahrazovat. Ale nevím, jestli se superbiky teď v Brně řeší. O Brno byl zájem dřív, ale čekalo se, jestli se ustálí situace kolem pořádání MotoGP. Uvidíme, až když definitivně ten superbikový závod padne, tak jestli promotéři přijdou a Brno osloví.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze