Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na Brno se netěší, ale škola Abrahama bere: Chci získat titul Ph.D.

V ZATÁČCE. Karel Abraham při Velké ceně Nizozemska. | foto:  David Neff, MAFRA

14 2014
Od dráhy, kterou spoluvlastní jeho otec, bydlí jen pár kilometrů, přesto je závod na Masarykově okruhu pro Karla Abrahama vždy spíše očistec. Změní to letos?

Rossi, Lorenzo i Márquez - tohle trio získalo v MotoGP titul. Jeden před pár týdny přidal i Karel Abraham. Jenže nepřišel k němu jako zmínění tři na dráze, nýbrž ve škole. Jezdec je čerstvě vystudovaný právník a před jeho jméno patří zkratka Mgr. „Ale právníkem zatím nechci být.“

I proto studuje dál. Nedávno byl přijat na brněnskou Univerzitu obrany, kde ho čeká postgraduální obor zbraně a munice.

Chtěl byste být jednou profesionální voják?
Láká mě to, líbí se mi to, ale asi se jím nestanu. Ten obor mě prostě baví, mám zbrojní průkaz, baví mě střílet. Ovšem studium bude hodně těžké, protože je tam matematika i fyzika, které mi nikdy nešly. Takže musím hodně máknout.

Jak obtížné je skloubit studium se závoděním?
Teď to bude hodně složité. Budu se však snažit Ph.D. zvládnout, protože téma zbraní a munice mě baví a chci se o něm dozvědět víc. Ovšem tím, že už jednu školu mám, tak to není alfa a omega mého života. Ale ten postgraduální titul je sám o sobě parádní, a navíc z něčeho, co mám rád. Hlavní a nejtěžší bude napsat práci.

Karel Abraham v kvalifikaci na Velkou cenu Katalánska.
Karel Abraham

Budoucnost v oboru zbraní si umíte představit?
Ano. Nejsem sice inženýr, který by je dokázal vyvíjet, ale nějaký obchod s vojenským materiálem bych si uměl představit.

Márquez, Pedrosa či Lorenzo mají jen závodění. Nemůže vás tedy studium limitovat?
Až na nějaké případy ne. Na státnice se samozřejmě musím učit i na závodech. Ale mně to spíš pomáhá. Nejsem typ člověka, který by dokázal žít jen jednou věcí a nic jiného neřešit. Podívejte, líbí se mi hokej, ale zbláznil bych se, kdybych měl dvakrát denně dělat to samé. Zevšednělo by mi to a přestalo by mě to bavit. Jsem rád, že se pohybuji v něčem, co nezevšední, a tím pádem mě to pořád zajímá.

Bavme se o závodění. Je před vámi Velká cena v Brně a vaši čeští kolegové z nižších kubatur opakují, jaká je výhoda jet na domácí trati. Znáte tu trať opravdu lépe než ostatní?
Letos jsem na ní jel mockrát, protože tady pracuji v motoškole, takže jsem na okruhu odjel stovky kilometrů. Jenže v té škole jedeme na pětku, stovkou a pořád stejně, takže to není žádný trénink. A nedá se říct, že bych tu trať i víc poznával. A ani si nemyslím, že tady máme víc najeto. Nikdo z kluků v Brně letos netestoval. Možná Kuba Kornfeil i Kája Hanika dokážou vytěžit z domácího prostředí. Třeba Kubu to vždy posilní a je tu lepší než jinde. To já neumím...

PŘED STARTEM. Karel Abraham dojel ve třídě MotoGP v Nizozemsku na 14. místě.
V ZATÁČCE. Karel Abraham při Velké ceně Nizozemska.
Karel Abraham při Velké ceně Nizozemska.

Ale psychicky působíte velmi uvolněně. Mnohem víc než v minulých letech.
Vážně? Ale jo, jsem v pohodě. Jsem totiž smířený s tím, že Brno pro mě není ideální. Uvidíme, jak to tu půjde či nepůjde, ale hlavní je, že sezona zatím není špatná. Mohla by být sice lepší, ale taky by mohla být horší.

Proč pro vás Brno není ideální? Co tedy před ním něco změnit?
Kdybych věděl co, tak to hned udělám. Je to psychická věc, přitom brněnská trať by mi mohla sedět, i když nevýhody na ní mám. Třeba takový Pedrosa má o něco silnější motorku než já, přitom váží o dvacet kilo méně, což je v Brně podstatná výhoda. Ale na to se nemůžu vymlouvat.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze