Mladý seriál nyní startuje teprve druhou sezonu, ale na Masarykův okruh přijíždějí závodit ti nejlepší z jezdců, kteří možná budou za pár let kroužit po Monaku v nejprestižnějším automobilovém závodu světa - formulích 1.
Podle vedení brněnského okruhu jsou formule A1 svým významem srovnatelné s Velkou cenou motocyklů. Avšak vstupenky na víkendové závody si zatím koupilo "jen" okolo třiceti tisíc lidí.
"Předpokládáme, že lidé přijdou přímo na závodiště," nešetří optimismem Ivana Ulmanová z vedení automotodromu.
Zaručeným tahákem je muž, který usedne do kokpitu formule vyvedené v české trikoloře - Tomáš Enge. "Jsem rád, že se podařilo tenhle seriál dostat do Brna," pochválil si ostřílený závodník Enge, kterému budou dělat konkurenci leckdy mladíčci. "Podceňovat mladé závodníky rozhodně nechci, mám sice výhodu, že brněnský okruh znám, tu ale smaže první volný trénink," brzdí optimisty závodník.
Na startu stane i německý jezdec Nico Hülkenberg, který německému týmu vyjel první místo v úvodním závodě seriálu v nizozemském Zandvoortu. A brněnskou trať si také pochvaluje. "Je hodně technická, těžká, ale na mnoha místech se dá předjíždět," teší se mladý Němec.
Stejnou výhodu jako Enge bude mít i holandský jezdec Jeroen Bleekemolen, který si Masarykův okruh otestoval při seriálu DTM. "Jestli mi něco z brněnské trati utkvělo v paměti? Jasně, když jsem si byl trať projít, tak jsem přesně poznal dvě místa, kde jsem skončil ve zdi," směje se jezdec.
Policisté: Přijeďte včas, ať stihnete zaparkovat B r n o (zuf) - Přijet na poslední chvíli bez časové rezervy na zaparkování se při závodech formule A1 okruhu nemusí motoristickým fandům vyplatit. "Doporučuji vyrazit na závody s dostatečným předstihem a počítat s možnými komplikacemi," radí Leoš Tržil, vedoucí jihomoravské dopravní policie. V případě pěkného počasí jsou podle Tržila k parkování připravena parkoviště na polích okolo okruhu. "Rád bych ale upozornil řidiče, že obdobná parkovací plocha u Žebětína je v současné době rozoraná," dodal Tržil. Nezávisle na počasí budou také lidé moci nechat auto na parkovišti "Pod vysokým napětím". Pokud by pršelo, policisté automobily odkloní na starou dálnici mezi Bystrc a Veselku. Odtud bude návštěvníky na okruh svážet zdarma kyvadlový autobus. Co je A1 Grand PrixTřináctidílný seriál formulových závodů. Letos se jede jeho druhý ročník a hned druhý podnik se pojede o víkendu poprvé na Masarykově okruhu v Brně. O to, že se pojede v Brně, se zasadil i Jiří Paroubek. Letos na jaře, kdy byl ještě premiérem, přijal v Kramářově vile bohatého šejka Al Maktúma. Tento člen královské rodiny ze Spojených arabských emirátů stojí za vznikem celého projektu. Slavnější formuli 1 zatím seriál A1 nemůže - co se týká jezdeckých hvězd a rozpočtů jednotlivých týmů - konkurovat. Od začátku se však snaží odlišit. Nejde totiž o souboj jednotlivců, ale národů. I proto jsou formule zbarveny v národních barvách a bez startovních čísel. Významné osobnosti. Závody formulí A1 podporují známá jména. Za rakouským týmem loni stál Niki Lauda. Němcům šéfuje Willi Weber, manažer bratrů Schumacherových, Brazilcům Emerson Fittipaldi a jejich patronem je fotbalista Ronaldo. Česká stáj má spojenectví s fotbalisty Milanem Barošem a Tomášem Rosickým. Oba se zúčastní brněnského závodu. Systém závodůSoučet dvou nejlepších časů z kvalifikačních tréninků určí postavení na startu krátkého závodu. Všechny týmy se musí zúčastnit minimálně dvou kvalifikací. Po každé z nich následuje pětiminutová přestávka, na jejímž konci budou fanoušci informováni o dosažených časech. Sprint Race (krátký závod) bude trvat cca 20 minut. Výsledky z krátkého závodu budou poté určovat postavení na startu hlavního závodu. Feature Race (hlavní závod) bude trvat cca 70 minut. Všechny body jsou přidělovány národům a ne jezdcům. Jeden bod bude dále přidělen týmu za nejrychlejší kolo v krátkém či hlavním závodě. Každý stát může postavit do závodu (sprint a hlavní) jeden vůz, ale za víkend se na něm mohou vystřídat až tři jezdci. Hvězdou českého týmu je Tomáš Enge - jediný Čech se zkušeností z F1. Víkend na okruhuParkování - za každého počasí na parkovišti "Pod vysokým napětím". V případě příznivého počasí budou k dispozici i parkovací místa na polích v okolí okruhu, v případě deště bude policie dopravu odklánět na "starou dálnici", odkud bude na okruh jezdit zdarma kyvadlová doprava. Hromadná doprava - ze Starého Lískovce jezdí na Masarykův okruh pravidelná linka 402, v sobotu a v neděli bude v provozu zdarma linka 400 z Mendlova náměstí. Kempy - v provozu je kemp Tranzit u Ostrovačic. Vstupné - podle typu tribuny stojí vstupenka na oba dny od 450 korun do 1790 korun. Nejlevnější vstupenka pouze na sobotu je v prodeji za 150 korun, za vstup do paddocku zaplatí zájemci 450 korun. Děti do šesti let mohou po oba dny na závody zdarma, čtyřčlenné rodiny zaplatí za vstup na přírodní tribuny pouze cenu tří vstupenek, pokud věk dvou dětí nepřekročil osmnáct let. Z víkendového programu |