"U hladiny moře dosahuje hladina artmosférického tlaku přibližně 1000 milibarů. Na A1 Ringu je to 930 milibarů. Ztráta výkonu by se dala vyčíslit asi tak hodnotou esdmi procent," dodal Chevrier.
Samozřejmě technici jsou na tuto ztrátu připraveni a znají určité způsoby, jak dosáhnout částečné kompenzace. "Elektronika motoru sbírá obdržená data a po jejich vyhodnocení zajišťuje, aby motor běžel správně."
Nelze však očekávat, že motory budou na A1 Ringu méně namáhány. Těžký profil trati činí i tak z Velké ceny Rakouska jeden z nejobtížnějších závodů sezony. K dobru si mohou motoráři přičíst pouze nízké teploty, díky kterým může být snižován výkon chladícího systému.
"Okruh má tři rovinky, kde vozy mají zařazen šestý rychlostní stupeň a jedou na plný plyn," pokračoval šéfinženýr Renaultu. "Má rovněž velmi pomalé zatáčky, po kterých následuje prudká akcelerace. V každém kole je v šedesáti procentech času plyn na podlaze. To rozhodně nečiní na motor malé nároky."
Jak však problémy s výškou překonává motor silničního automobilu, když nastavení motoru nemůže být u něj pernamentně měněno?
Denis Chevrier vysvětlil: "Proncip je identický, jako pro formule 1. Automobily jsou vybaveny čidlem tlaku, které činí korekce podle nadmořské výšky. Také mají další čidla v sacích ventilech, které podle tlaku zjišťují množství potřebného výkonu. Tyto prvky umožňují, aby množství palivy vpraveného do motoru bylo optimální vzhledem k hustotě směsi vzduchu s benzinem."