Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


A1-Ring čeká o víkendu loučení

3 2003
Zeltweg - Závody prestižního německého mistrovství cestovních vozů DTM a našlapaného evropského šampionátu formule 3 budou tento víkend představovat pravděpodobně poslední velkou motoristickou událost na rakouském okruhu A1-Ring. Štýrskou trať, na které se do letošního konaly i závody formule 1, podle posledních zpráv koupil majitel firmy Red Bull, Dieter Mateschitz a chce jí během příštích let modernizovat.

Pokud vše proběhne dle jeho plánů, nezůstane u Zeltwegu "kámen na kameni" a z dnešního A1-Ringu se stane ten nejmodernější sportovní a výcvikový areál na světě.

Série DTM bude v Rakousku absolvovat osmý z celkově deseti závodů. Zatímco se začátkem roku zdálo, že sezona bude procházkou pro piloty značky Mercedes, podařilo se v posledním závodě na Nürburgringu konečně vyhrát i jezdci jiného výrobce. Francouz Laurent Aiello dokátal na svém Audi TT zvítězit a zůstat tak v celkovém hodnocení v patách dvojici Schneider - Albers. "Pan DTM", Němec Bernd Schneider a mladý Nizozemec Christijan Albers se o prvenství podělili v prvních pěti závodech a s odstupem pouhého bodu okupují v tabulce první dvě příčky. Také třetí místo drží pilot stuttgartské značky, Švýcar Fässler. Ten sice ještě nezvítězil, během roku ale pilně sbíral body. Již jen teoretické šance na titul má velká hvězda mistrovství, Jean Alesi. Bývalý pilot formule 1 sice dokázal zvítězit v britském Doningtonu, celokvě je však pouze čtvrtý se ztrátou 21 bodů na Schneidera.

Jen "třetí housle" letos - tak jako minulý rok - zatím hráli jezdci vozů Opel a bylo by velkým překvapením, kdyby se jeden z nich na A1-Ringu prosadil. Nejlepším výsledkem této značky bylo jediné druhé místo Skota Petera Dumbrecka.

Před nedělním závodem se tedy spíše klade otázka, kdo z obou vedoucích pilotů Mercedesu půjde jako vedoucí do posledních dvou závodů v Zandvoortu a Hockenheimu a zda s nimi alespoň Aiello dokáže držet krok.

Pro evropský šampionát formule 3 znamená A1-Ring čtvrtý závod před koncem sezony a na jeho špičce se od samého začátku roku usadil Australan Ryan Briscoe. Pilot italského týmu Prema však byl v posledních podnicích několikrát poražen a ani jeho hostování v britském šampionátu (nastoupil minulou neděli ve Spa) nebylo velkým úspěchem. Dobré šance proto v Rakousku mají především piloti týmu Mücke-Mercedes, kteří se prosadili v minulém závoděna Nürburgringu. Zvláště chráněnec firem Red Bull a Mercedes, Christian Klien, chce doma ukázat, že je tou největší rakouskou nadějí pro formuli 1. Dokonce i v celkovém hodnocení by mohl vedoucího Briscoea ještě vážně ohrozit.

Zajímavé jistě bude i to, jak se na A1-Ringu podaří silné "francouzské frakci", pro kterou je tento okruh spíše neznámý. Olivier Pla a Alexandre Premat z týmu ASM představují absolutní špičku a také Brazilec Fabio Carbone je kdykoliv dobrý pro vítězství.

V poli plném talentů a budoucích hvězd se obzvláště blýskl i syn mistra světa F1 roku 1982 Keke Rosberga. S nesmírně populárním Nico Rosbergem se musí také vždy počítat, tak jako i s dalšími asi deseti předními piloty nesmírně vyrovnaného pole.

Také z českého hlediska bude víkend zajímavý. Jako vždy se v rámci DTM představí i mistrovství formule BMW-ADAC, ve kterém startují i dva české týmy. Michael Vorba z týmu Tomáše Karhánka se již postaral o nejedno příjemné překvapení a také Filip Salaquarda a Jan Charouz by mohli v Rakousku pozlobit špičku. Tu tvoří v této třídě, která se těší velké podpoře firmy BMW (Gerhard Berger a Mario Theissen z BMW Motorsport navštěvují téměř všechny podniky), Maximilian Götz, Robert Kath a "nový Schumacher" z týmu Eifelland, Sebastian Vettel. Překvapivě rychlá je i Švýcarka Natacha Gachnangová, jejíž talent chce v budoucnu podpořit sám velký Niki Lauda.

Průběžné pořadí seriálu DTM: 1. Schneider 49, 2. Albers 48, 3 Fässler (všichni Mercedes), 4. Aiello (Audi) 32, 5. Alesi (Mercedes), 6. Ekström (Audi) oba 28.
Průběžné pořadí evropského šampionátu F3: 1. Briscoe (Prema) 67, 2. Klien (Mücke) 49, 3. Pla (ASM) 44, 4. Carbone (Signature) 41, 5. Glock (KMS) 35, 6. Winkelhock (Mücke) 34.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze