Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

(Staro)nové jméno v trucích: v Mostě debutuje syn mistra Evropy

  8:58
O titul se přetahují německý obhájce Hahn a španělský divoch Albacete s vozy MAN, i čeští truckeři ale chtějí být doma vidět. Volnými tréninky v pátek vypukne v Mostě 8. díl evropského šampionátu tahačů a do kokpitu usedne čtyřlístek domácích pilotů.

Testování buggyry na autodromu v Mostě. | foto: Petr Kreutzer, MF DNES

Roudnická Buggyra nasadí kromě stálice Davida Vršeckého i debutanta Michala Matějovského, jehož otec Stanislav se stal mistrem Evropy v roce 2001.

"S tátou jsme před časem přemýšleli, že bych někdy mohl do tahačů nastoupit. Tuhle sezonu jsem jel český mistrák s audi, pak jsem si odskočil na mistrovství Evropy cestovních vozů, takže je to rozmanité. Vůbec mi to nevadí, aspoň můžeme přemýšlet o tom, jak se směrovat do dalších sezon," uvedl pro Matějovský.

S buggyrou testoval, naposledy ve středu v Panenském Týnci piloval starty, teď ho čeká závodní premiéra. "Jak ukázaly výsledky testování, nejsem beznadějný případ, postupně se svými časy přibližuji ke zkušenějším jezdcům. Vzhledem k hmotnosti tahače musím zvládnout úplně nový styl jízdy i brzdění," přiblížil nováček.

Roudnická stáj se s managementem Matějovského týmu domluvila zatím na jednom závodě. "Poté se budeme bavit o další možné spolupráci. Každopádně jméno Matějovský do Mostu patří," řekl Jan Kalivoda, manažer Buggyry.

Svůj díl slávy hodlá na domácí trati ukousnout i Vršecký; od roku 2008 na okruhu pod hradem Hněvín třikrát vyhrál. "Z ryze matematického hlediska mají samozřejmě pravdu všichni ti, kteří tvrdí, že body z jednotlivých okruhů mají stejnou cenu, ale doma je doma. Most je prostě jenom jeden," tvrdí dvojnásobný šampion.

Tipovat, jak bitvy dopadnou, si netroufá. "Letos vyhrálo alespoň jeden ze závodů více než deset jezdců. Což nepamatuji. A věštit z křišťálové koule, to mi opravdu nejde."

Židovická stáj MKR Technology sází na osvědčenou trojku, v níž českého obhájce bronzu Adama Lacka doplňují Bösiger s Oestreichem. "Loni se nám povedl v Mostě historický výsledek, kdy všichni tři naši piloti obsadili celé slavnostní pódium. I letos startujeme v téhle legendární sestavě, takže se diváci určitě mají na co těšit," rád by si dal repete Karel Neffe, manažer židovické stáje.

Lacko hlásí: "Věřím, že domácím divákům nechám zahrát tu nejoblíbenější písničku, českou hymnu."

Čtvrtým do české party je legendární Frankie Vojtíšek, který je v truckracingu zpátky po dvouleté pauze - a krotí MAN. Dosud posbíral jen 2 body. Zato třetí Lacko s pátým Vršeckým se perou o bronz: zatím je stav 215:189.

Tahače zaburácí v Mostě už po dvacáté, v sobotu a neděli se jedou vždy dva bodované závody. Lístek na divácký svah stojí na tři dny 450 korun (paddock 1 400), na jednotlivé dny pak 50-200-320 (paddock 200-650-850). Přímý přenos závodů poběží na webu renault-trucks.com/truckracing.

Autor:


Volkswagen Golf 1.2 TSI
Volkswagen Golf 1.2 TSI

r.v. 2012, naj. 40 000 km, benzín
335 000 Kč (s DPH)



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.