Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čahoun Schleck porazil všechny a lídrem Vuelty je Rodríguez. O sekundu

Joaquim Rodríguez dře ve stoupání v 16. etapě Vuelty. | foto: Reuters

7 2015
Jeho mladší bratr Andy s cyklistikou dávno skončil, Fränk Schleck však dál v pelotonu bojuje a v 16. etapě Vuelty slavilo Lucemburčanovo úsilí úspěch. Joaquim Rodríguez sice na vítěze dne ztratil bezmála 9 minut, ale dosavadního lídra, Itala Fabia Arua o dvě sekundy porazil a červený dres oblékl místo něj. Španěl teď vede závod o jedinou sekundu.

Jestli si někdo myslel, že etapa do Andorry byla na Vueltě tou nejtěžší, pak nebyla. Šestnáctý závodní den totiž bolel ještě víc - přinesl pět kilometrů převýšení, sedm vrchařských prémií a na závěr novinkový Ermita de Alba, velký kopec nejvyšší kategorie na závěr velkého dne.

Schleck a Kolumbijec Agudelo, poslední dva zbylí urpchlíci, „v poklidu“ bojovali o etapový primát a do cílové stojky si přivezli 11minutovou výhodu. Schleckova dlouhá aktivita nakonec slavila úspěch a 35letý matador o sedm let mladšího dravce 2 kilometry pod vrcholem utrhl.

Fränk Schleck si jede pro vítězství v 16. etapě Vuelty.

Fränk Schleck si jede pro vítězství v 16. etapě Vuelty.

I pro něj však bylo 185 kilometrů přetěžkých, krutý sklon posledních stovek metrů habána týmu Trek skoro zastavil a ten se pak zoufale otáčel, jestli se snad neblíží jeho pronásledovatel. Schleck však ještě na cílové pásce stihl vytáhnout zpod dresu řetízek s přívěškem pro štěstí a na oslavu triumfu ho políbil.

„Přijel jsem sem s tím, že se pokusím o nějaké slušné celkové umístění, ale zapletl jsem se do několika pádů, takže jsem musel změnit plány. V týmu jsme o téhle etapě mluvili, věděl jsem, že mi bude sedět,“ vykládal pak Schleck.

Ale za jeho zády se bojovalo o mnohem důležitější triumf, o červený dres ze 70. ročníku Vuelty.

Polák Poljanski z Tinkoff-Saxo rozjel hrozné tempo, aby odpáral Toma Dumoulina, postrach všech vrchařů pro středeční časovku, ale Nizozemec se nevzdal. Pak Astana zašpuntovala čelo skupiny favoritů, ale její lídr Aru se pohyboval až na jejím konci. Bluf? Krize? Nejtvrdší pasáž kopce měla teprve přijít.

Valverde, osmý muž pořadí, tak tak visel a nakonec se pustil. Pátý Kolumbijec Chaves měl podobné trable. Zato Quintana, Rodríguez, Landa i Nieve vyhlíželi správný moment k akci. Ještě pod bránou posledního kilometru byla nejlepší čtyřka pohromadě. Včetně Dumoulina.

Joaquim Rodríguez oblékl červený dres lídra Vuelty.

Joaquim Rodríguez oblékl červený dres lídra Vuelty.

Pak se postavil Rodríguez, zase to byl kopec podle jeho chuti, prudký a vražedný. Aru zpovzdálí hájil červený trikot, kroutil se v pedálech, ale nevzdával se. Dvě sekundy měly měnit lídra. A Rodríguez je urval.

Jestliže po neděli jednu sekundu na pozici jedničky ztrácel, nyní má on sekundu k dobru. Polák Majka je třetí, Dumoulin čtvrtý, pátý Španěl Nieve.

V úterý si Vuelta odpočine a ve středu přijde den a disciplína pravdy - 38,7 kilometru časovky v Burgosu.

„Mým cílem jsou stupně vítězů a, proč to neříct, třeba i vítězství. Musím jen doufat, že zajedu skvělou časovku. Nakonec, výhru na Vueltě mám ve svých rukou,“ řekl Rodríguez, jenž skončil v předchozích dvou letech na domácím závodě pokaždé čtvrtý.

VÝSLEDKY

Cyklistický závod Vuelta - 16. etapa Luarca - Quirós (185 km): 1. F. Schleck (Luc./Trek) 5:49:56, 2. Torres (Kol./Colombia) -1:10, 3. Moser (It./Cannondale) -2:00, 4. Bennett (N. Zél./LottoNL) -3:00, 5. Rolland (Fr./Europcar) -3:10, 6. Fraile (Šp./Caja Rural) -3:30, 7. Verona (Šp./Etixx-Quick-Step) -4:26, 8. Warbasse (USA/IAM Cycling) -6:02, 9. Rodríguez (Šp./Kaťuša) -8:51, 10. Aru (It./Astana) -8:53.

Průběžné pořadí: 1. Rodríguez 67:52:44, 2. Aru -1, 3. Majka (Pol./Tinkoff-Saxo) -1:35, 4. Dumoulin (Niz./Giant) -1:51, 5. Nieve (Šp./Sky) -2:32, 6. Chaves (Kol./Orica) -2:38, 7. Moreno (Šp./Kaťuša) -2:49, 8. Quintana (Kol./Movistar) -3:11, 9. Valverde (Šp./Movistar) -3:58, 10. Meintjes (JAR/MTN) -5:22.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze